Julstämning tack vare Santa fest!

Efter vår långa strapats under dagen så åkte vi hem och duschade och sen drog vi igen för det vankades stor julfest nere i Darling harbour! Det verkar vara något som de har varje år och är som något slags startskott för nedräkningen till jul. Det var bland annat en tomteparad, show på vattnet med en massa tomtar, tändning av granen och fyrverkerier:)
Det var sjukt mycket folk i hamnen ,säkert runt 40-50 000 så vi tog oss upp till en bar som hade en balkong med fantastisk utsikt över hamnen!


Vi hade till och med sådan tur att vi lyckades klämma oss fram och få två sittplatser på ”front row” :)


Där satt vi och njöt av den ljumma kvällen och en ostbricka medan det var tomteshow på vattnet med uppblåsbara ryska dockor och tomtar i segelbåtar och på jetski som sköt upp fyrverkerier!


Fyrverkeriet var grymt, men tror ändå att det inte ens var i närheten av hur det kommer att vara på nyår!! :D


Granen tändes genom att en jetski-tomte satte fyr på ett snöre som brann upp till stjärnan på granen och vips; Så tändes granen! Det gick ett sus genom publiken då, hihi:)
Vi satt på en balkong som var nästan precis brevid granen!


Massa tomtar i hamnen, hihi;)
Imorn kommer vi antagligen flytta till vår lägenhet där det inte finns något internet. Vi (läs Jonathan) ska naturligtvis fixa det så fort som möjligt, men jag vet inte hur lång tid det dröjer!
Så var inte oroliga om jag inte uppdaterar på ett tag, jag gör livstecken på Facebook via iPaden! Den är så sjukt jobbig att skriva på, därför bloggar jag inte från den.
Ha det så bra så länge!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh så härligt allt ser ut!! Så sitter jag här i stormiga Sverige med öroninflammation och feber!! :(

2011-11-28 @ 17:11:33
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Det är precis så härligt som det ser ut!:) Naaw, stackars Plutten:( Vad gör ni för att alltid bli sjuka? Allt bra annars?

2011-11-28 @ 23:15:49
Postat av: Mia

Åh, vad mysigt det ser ut! Ni har nog mer julstämning än vi. Fortfarande varmt och mulet här hemma. Jag och Nova är på väg till Nynäshamn för att gå på julmarknad med mamma, Lars och Plutten. (Hon övningskör, så jag och Nova tog pendeln...) Kanske känns lite mer juligt efter idag.

Kram!

2011-12-03 @ 11:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0