Funderingar....

Herre min gud, vad lugnt det är på jobbet! Helt stört lite att göra och till råga på allt är vi två stycken...Men jag ska inte klaga, då hinner jag planera lite inför kommande arbetsveckan!
Jag står mest och funderar på vad jag ska göra för mat i veckan. Det blir så mycket roligare om man är väl förberedd och planerar sina beställningar och menyer. Har gjort en (vad jag tror) blir en ganska smarrig veckomeny, men dessvärre får jag ju inte äta allt enligt min tillfälliga kosthållning. Det har lett mig in på andra funderingar...
Ska jag verkligen fortsätta med den här dieten? Den är så fruktansvärd tråkig och får mig verkligen att bli mer sugen på sötsaker än vad jag brukar vara. Det är jobbigt! De säger att de tar 21 dagar att vänja kroppen med nåt nytt och i morgon har det gått tre veckor sen jag startade.
Ska jag börja med en "äta allt,men i mindre mängd"-diet istället för att inte ha några förbud? Eller ska jag gå över till LCHF som är ganska lik den jag följer nu förutom att man får äta fett också som gör proteiner lite roligare? För jag känner att jag mår väldigt bra av att äta lite kolhydrater. Mina problem med ballongmage (och tillhörande gaser...hehe:) är som bortblåsta!
Eller ska jag stå ut resten av september och sen byta eller helt enkelt fullfölja nuvarande Dukandieten?
Vad tror ni? Någon som har liknande problem?:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0