Matbloggar...gaaahh...*dreglar*

När man är begränsad rent matmässigt (jag får inte äta kolhydrater och socker) så blir man ju såklart ofta extra sugen på just det. Ännu värre blir det när jag ligger och terroriserar mig själv med mitt senaste och roligaste intresse; att läsa matbloggar. Åååh jag tycker det är jättekul och kan lätt fastna vid datorn 2-3 timmar med att bara googla och klicka mig igenom massa matbloggar. Några är mindre bra, några har något gott recept och vissa är värda att spara i min "matblogg"-meny på bokmärkesraden:)
Alla följande bilder har jag lånat från min nya favoritmatblogg; kardemummagumman
Hamburgare..yum yum!

Och som tur är finns det ju också en massa bra LCHF-bloggar! Så jag kan ligga och bli sugen på mat som jag faktiskt får äta. Tur för mig va?;) Till exempel gillar jag 56kilo, en blogg som varvar goda recept och info om LCHF.
Hemmagjord falafel! Måste jag prova nån gång, ser sjukt gott ut!

Om man vill lära sig ännu mer från grunden och få lite inspiration och tips så är LCHF-recept en bra sida att hänga på!
Hur gott ser inte detta ut?! Ostbiffar med gräddig svampsås....Mmmm....

Sist, men inte minst, vill jag också slå ett slag för Philip Lailani ,som råkar vara min idol Katrin Zytomierkskas PT, som verkar vara en skön snubbe med rätt inställning till livet. Just nu går han också på LCHF för att deffa, men annars äter han "som vanligt" och verkar hälla i sig läsk,haha! Rolig och uppdaterar ofta. Mycket bra:)
För den som inte bara vill ha massa LCHF-recept så kan jag rekommendera den förstnämnde i detta inlägg; Kardemumma gumman, Husmorsorna som skriver på ett humoristiskt och inspirerande sätt och tillslut Nadja som har många bra och goda vardagsrecept!
Hoppas ni också kan få något ut av dessa små tips!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fast falafel blir väl svårt att äta då kikärtor innehåller grymt mycket kolhydrater? Men fruktansvärt gott äre :)

Lchf är grymt, Rikard gick ju på det ett tag. Tycker det känns jävligt logiskt att äta enligt lchf, det är ju det vi är byggda för! (fast potatis är för gott för att kunna avstås) :)

2011-09-28 @ 23:45:18
Postat av: Tina

Ja, jag vet inte...Tror inte hon kör så hård LCHF eftersom hon verkar ha sweet chili-sås lite då och då i maten..:P Men men, får väl pröva det när jag slutat med strikt hållning:)

Haha, potatisen saknar jag faktiskt inte ens. Pasta däremot, shit..det kommer bli gott att äta igen!:D Hur gick det för Rikard? Hur länge höll han på?

2011-09-28 @ 23:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0