2011/2012

Gott nytt år mina vänner! Hoppas er nyår var till er belåtenhet och att ni mår hyfsat bra idag trots en kanske lång natt;)
Jag firade in det nya året 10 timmar före er och får således ett lite längre 2012 än er andra;) Vi hade tänkt spendera hela dagen på en strand med magnifik utsikt över operahuset och Harbour Bridge, men när vi vaknade ösregnade det ute och molnen höll sig kvar en bra stund in på dagen. Jag gick därför runt lite i butiker i vårt närliggande shoppingcenter för att titta om det fanns något kul på rean. Och det gjorde det! Jag hittade en kalender till mig själv och två julklappar:)
Jag, Sumay och Sanna tar en fördrink
(som var färdigblandad från en bag-in-box,haha)

Framåt eftermiddagen sprack det upp och himlen var klarblå. Sanna kom hit vid 18-snåret och hela truppen satt samlad i lägenheten, duschade i omgångar, drack vin och sminkade oss. Tjejerna alltså, killarna var klara ganska snabbt,haha!
Sanna - alltid nåt i munnen


Tillslut kom vi ifrån lägenheten och drog oss mot norra Sydney där vår uttänka strand fanns.
På vägen var vi såklart tvungna att ha en vinpaus...;)


Vi var inte ensamma om att ha tänkt tanken att se alla fyrverkerier på håll...Även fast det nog inte var i närheten av hur fullt det var i hamnen runt bron. 1,5 miljoner människor hade samlats där, helt galet ju!
Utsikten

Vi hittade tillslut ialla fall en plats att slå oss ner på och hade första parkett. Det var helt MAGISKT! Går knappt att beskriva, man måste helt enkelt se det med egna ögon. Huvudakten var på bron, men sen var det även uppskjut från sex olika ställen runt om i stan på samma tidpunkt och med likadana pjäser. Planerat in i minsta detalj!
Slutspurten!

Sen tog vi en färja in till city igen där vi skulle leta upp ett ställe att äta på (läs McDonald’s som inte var helt jävla överbelamrad). Efter en promenad längs en avstängd George street hittade vi en där vi både kunde kissa och köpa oss lite nattamat.
En avstängd George street

Sen satt vi på en trottoarkant och smaskade i oss medan polisen gick, red och åkte i bilar längs gatan för att se att alla skötte sig och inte skräpade ned så mycket. Det var inga bråk, men gud så nedskräpat det var! Hoppas de hann städa upp allt innan gatan öppnade upp igen imorse:)
Bästa bilden från igår tycker jag <3

Ja, sen var det bara att promenera ända hem eftersom inga bussar gick. Det var mycket folk ute och vi mötte några vi kände på vägen som vi stannade och pratade med så det tog en stund. När vi väl var hemma så värkte mina fötter så mycket (trots platta skor!) och det var länge sen det var så skönt att lägga sig för att sova som när jag la huvudet på kudden kl.04:21 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0