En trött och lat lördag

Lördag morgon och vi är så illa tvungna att vakna upp tidigt ,trots en sen natt/tidig morgon, eftersom vi ska checka ut från vårt hostel.
Matvrak som vi är så bestämde vi oss för att frukost så snabbt som möjligt och tyckte att Pancake house med en ”eat-as-much-as-you-can-buffé” för 10 dollar var ett vettigt alternativ. Tyvärr verkade hela stan tycka det eftersom det var kö på cirka 45 minuter för att få ett bord och så länge ville vi inte vänta.
Såhär såg vi ut efter en natt i Surfers paradise. Sju ställen hann vi med! Blixtvisit på de flesta ställen, men ändå!
Således hamnade vi på ett café som var det absolut sämsta café jag någonsin varit på. Kvinnan ,som verkade äga stället, var helt sönderstressad trots att de var två som jobbade och hade ett kundantal på max 15 personer.
Hon stod och ursäktade sig hela tiden; I’m sorry, we’re so busy!
Eeh nej, det är ni inte. Att stå ensam i en byssa och micra mat till 300 pers och samtidigt försöka sno ihop en middag till ens besättning. DET är att vara busy!
Tillslut fick vi beställa ialla fall och gick ut och väntade på vår mat. Efter en inte alltför lång tid kom ialla fall våra baconwraps, men inte min cappucino. Jag sa till att jag hade beställt en sådan, men när vi hade ätit upp verkade det inte finnas några tecken på att en sådan skulle komma ut till mig. Sanna ruttnade totalt och gick in o skällde ut den stackars kvinnan,haha! Nu var det kanske 8 personer kvar på caféet. Jag fick tillbaka mina pengar och gick o köpte en kaffe på ett annat ställe.
Däremot ”fick” vi en gratis färskpressad juice för några tjejer som satt vid bordet bredvid oss lämnade en juice helt orörd och snåla backpackers som vi är, tyckte vi det var dumt att låta en 5-dollars juice gå till spillo. Så, jag tog den:)
Gratis är gott!:)
Sen la vi oss i solen ett tag. Dock inte på stranden för det blåste alldeles för mycket och vi ville inte bli panerade fiskpinnar, så vi log på en gräsmatta vid stranden. Vi åkte till Australiens guldkust och låg o solade på en gräsmatta. Hahaha, lite komiskt ändå:)
Sen var det dags för lunch tyckte vi och gick tillbaka till Hard rock café där vi klämde en varsin burgare och två stora pepsi var. Gott!
Vi satt ute på deras balkong och hade denna utsikten vid vårt bord.



Klockan 16 skulle bussen ta oss till Byron Bay och medan vi väntade såg vi detta spektakel till bil.
Vid halv sju väckte Sanna mig ur min djupsömn på bussen och sa att vi var framme. Redan? tyckte vi båda, men insåg sedan att vi var tillbaka i New south wales där klockan är en timme före Queensland och därför gick 2,5 timme väldigt fort eftersom det egentligen bara var 1,5 timme.
Bla bla bla, det var lördagskväll och ”alla” skulle dra till Byron Bays enda partyställe, Cheeky Monkeys, men vi var för trötta för det och lagade köttfärssås och pasta till middag istället och somnade tidigt. Hur skönt som helst!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ha, ha, bra drag där med juisen! Precis som jag gjorde på Ios för typ 100 år sen med Mel Gibsons vattenmelon : )

2012-01-28 @ 13:24:38
Postat av: Tina

Haha, det visste jag inte om dig syster! Mycket bra, vilken vilding du är;)

2012-01-28 @ 14:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0