En vacker fyr så långt österut i Australien man kan komma!

Regnet ville verkligen inte försvinna, så på måndagen var vi lite sura för att vi inte kunde utnyttja vår tid på Guldkusten till fullo. Därför låg vi bara inne på vårt rum hela dagen och surfade tills klockan slog 17. Då var det nämligen utflyktsdags! Vårt hostel (varför skriver jag alltid hostel och inte vandrarhem kan man ju undra? Har inget bra svar på det, men lättare att skriva hostel så jag tror att jag kommer fortsätta med det:) hade en guidad tur upp till Byron Bays berömda fyr, men jag vet inte om jag tycker att det var så mycket guidning eftersom hon egentligen bara visade vägen dit upp. Tur att det var gratis!
Turen gick längs en hyfsat brant stig genom regnskogen upp på berget. Eftersom det här var första riktiga motionen på länge var det ganska jobbigt och svetten rann. Men vi behövde ialla fall inte stanna och flåsa emellan åt som andra tjockisar gjorde, haha!



Gröna skogar...



...och blåa hav!



Äntligen framme efter 50 minuters bergsbestigning!



Extremt vacker fyr och helt vidunderlig utsikt var det!



Sanna ville se hur det såg ut inuti, men det gick sådär:)



Min extremt seriösa turistbild!



Sen var det dags att gå nedför berget, fast på andra sidan och då passerade vi Australiens mest österliga punkt!



Så småningom kom vi tillbaka ned till stranden där man hittar såna här små hål lite här och där. Jag och Sanna gissade att det var sandmaskar som gräver sig nedåt genom att äta sand och sen bajsa ut små sandkluttar som blir dessa bollar. Hahaha, har inga vetenskapliga bevis för detta men vi kan ju alltid låtsas:)


Sen gick vi längs vattnet tillbaka mot vårt rum där vi tog en dusch och sedan skulle gå till Cheeky Monkeys för en mexikansk afton. Väl där så fanns det bara chili fries kvar, vilket vi inte tyckte lockade så mycket, och jag kände mig för sjuk för att festa hela natten (hade ont i halsen i flera dagar) så vi lämnade stället lika snabbt som vi kom dit. Det blev en middag på Asia Joe’s istället där vi åt Malay satay. Supergott!
Sen utnyttjade vi lite fler timmar på mitt internetkort genom att sitta framför Youtube och äta choklad. Klockan blev halv två på natten och vi var tvungna att kramas hej då eftersom Sanna skulle upp tidigt och åka tillbaka till Brisbane. Lite sorgligt och jag kände mig så ensam under hela tisdagen när det bara regnade och jag väntade på att kvällsbussen skulle ta mig tillbaka till Sydney. Ville ha tillbaka min goa Sanna!
Hur som helst, nu kan jag sitta och titta på alla bilder vi tog och skratta åt alla minnen, men jag saknar henne redan otroligt mycket! TACK Sanna för en underbar vecka:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0