Koalagos och känguruslem

Medan vi satt och drack öl på det historiska Regatta hotell, planerade vi lite vad vi egentligen vill se i Brisbane eftersom vi snart skulle åka vidare. Vi kom fram till att vi ville se det stora ölbryggeriet i staden och jag röstade för att åka och kramas med koalor också!
Tyvärr var bryggeriet stängt för renovering så vi fick hålla oss till att åka lite turistbuss och kramas med koalor:)
Så, torsdagen spenderades mestadels på detta ställe!
Världens första och största koalareservat



Där fanns det en himla massa söta koalor! Här är några bebisar:)



Men de hade såklart andra djur också! T.ex. en tasmansk djävul. Kommer ni ihåg barnprogrammet Taz - den tasmanska djävulen? :D Hur som helst, så var de väldigt fula och är ena riktiga allätare!



En liten cookaburra som låter som att den skrattar när den ger ifrån sig ljud!



Men huvudattraktionen var förstås att få hålla en koala!



Det var faktiskt en av mina drömmar när jag åkte hit ,att få hålla en koala. Och nu kan jag checka av det från min lista! Jag blir fortfarande helt lyrisk bara av att titta på bilderna:D



Och ni kan ju förstå att min lycka var total när vi skulle ta den här bilden, för då fick jag hålla den igen, efter att Sanna hade hållit den:)



Sanna som inte är så förtjust i barn var glad att de var instängda, haha!



En japansk kvinna var vänlig nog att ge oss hennes påse med överbliven kängurumat (pellets) till oss och vi blev väldigt glada för att; 1. vi sparade 2 dollar genom att slippa köpa en egen påse och 2. vi kunde mata kängurus!



Jag matade en bebis, tihii! Även fast de är väldigt söta blev det ganska slemmigt i handen när de slickade upp maten. Tror aldrig att det varit så skönt att tvätta händerna någon gång faktiskt,haha!



Dagen till ära lekte Sanna känguru istället för lejon, haha!



Den här mamman har hittat nåt roligt i sin pung!
Väl tillbaka i stan så drack vi finöl på ett belgiskt ölcafé, där vi också hade tänkt äta middag för att fira vår sista kväll i Brisbane. Men köket var stängt så det fick bli en kebab istället och några öl på andra ställen innan vi gick hem och sov i vår hitlerbunker till rum. (vi bytte hostel sista natten, det var hemskt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0