Lejonstatyer och en historisk hotellbar

På onsdagen vaknade jag upp med en redig huvudvärk och hade inte alls lust att checka ut innan klockan 10. Sanna som mådde lite bättre än mig var snäll nog att gå upp och boka upp oss på ytterligare en natt så att jag kunde ligga kvar en stund till. Hur söt?!
Sen gav hon mig en ipren och levererade en coca-cola till sängen så att jag kunde försöka bli en människa igen;) Som tur var funkade det och vi kunde upptäcka lite mer av staden!
Så vi gick ut i det soliga vädret för att gå en promenad.



Vi gick längs med floden på Southbanks, som är en av ”have-to-see” i Brisbane.



Under tiden åt vi klubbor som vi hade tagit på en bar första kvällen:) Jag hade mangosmak och Sanna hade björnbärssmak för den som är intresserad,haha!



Sen lekte Sanna lejon framför ett kinesiskt litet hus...



Vi kollade på Brisbanehjulet.



Tillslut kom vi fram till vårt slutmål. Den konstgjorda stranden, som ligger vid floden. Men den var en besvikelse pga två punkter;
1. Det var ju faktiskt inte så att man badade i floden direkt från stranden, utan det var bara bredvid floden.
2. Den konstgjorda stranden var avstängd så man kunde inte bada. Bara poolerna var öppna, men det lockade inte så mycket pga alla barnfamiljer som var där.



Vi avslutade vår dag med att gå till en historisk byggnad. Det har varit ett hotell och en bar sen slutet på 1800-talet och 1965 hände något historiskt här. Det var två kända australienska kvinnor som kedjade sig fast i baren, som en protest mot Queenslands lag om att bara män fick dricka på barer.



Så är man kvinna och gillar öl måste man såklart gå dit och visa sitt stöd;)



Vi beställde även in potatisklyftor ,sk. wedges, som serverades med creme fraiche och sweet chilisås. Supergott!


Efter detta åkte vi raka vägen tillbaka till vårt hostel och låg inne på rummet hela kvällen och surfade och pratade med vår pratglada rumskompis från Singapore.

Kommentarer
Postat av: Mia

Många öl blir det... Vi får nog ha lite avgiftning för dig ett tag när du kommer hem ; )

2012-01-28 @ 13:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0