Måndag och sista dagen i Melbourne

Efter att ha tvingats upp alldeles för tidigt ,utcheckningen från hostels är klockan 10, så mötte jag återigen Alan för att klämma ut det sista ur Melbourne.
Vi gick längs floden som rinner genom staden och gick förbi detta konststycke och arenan där de precis hade startat Australian open. Hur de klarar av att spela tennis när det är 35 grader och vindstilla är för mig ett mysterium!
Vi var tvungna att gå över en bro för att komma till vårt mål och jag fick på köpet en bra bild över staden!
Till sist var vi framme i Royal Botanic Gardens där vi slog oss ned i skuggan under ett träd, medan vi väntade på Olivia och Jenny som ville träffa mig under mina sista timmar också!
Jag blev jättesugen på att klättra upp i trädet och gjorde därför det. Kom dock inte så långt,haha!
Sen sa jag hej då till alla och tog flygbussen ut till Melbournes flygplats.
Därifrån gick ett plan som skulle ta mig upp till norra ostkusten där Sanna väntade på mig i Brisbane!
Flyget skulle ta två timmar, men tog tre timmar för vi fick inte landa eller var det var. Så solen hann gå ned, men det gjorde mig inget. Då kunde jag ju ta lite häftiga bilder!
När vi väl landade hällde regnet ned och det var runt 20 grader. Kändes lite surt eftersom det var ganska dåligt väder hela tiden i Melbourne och jag fick bara sol 1,5 dag. Sedan var det mulet hela tiden i Brisbane (med några få solglimtar) så nu hoppas jag banne mig att jag slutat följa det dåliga vädret och får sol mina två sista veckor i Australien!

Kommentarer
Postat av: Kattis

ja jag tycks matcha din bloggtid mycket bra:) Fast nu ska jag packa inför en ålandskryssning och sedan bege mig till plugget! puss

2012-01-20 @ 10:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0