Tåget till Melbourne

Tidigt i tisdags morse så lämnade jag lägenheten i Sydney för att åka iväg på en två veckors resa, ensam. Har man gjort en resa på 28 timmar till ett land långt, långt borta så vill man ju se något annat än bara en stad!
Således hoppade jag på tåget som under en resa på 11 timmar skulle ta mig till västerut till Melbourne. Konstigt nog tyckte jag allt att tiden gick ganska snabbt (trots att jag bara såg en film) och vips var jag framme!
Världens äckligaste kaffe. Det var som en tepåse, fast med kaffe i. Och sån där mjölk som inte är riktig mjölk. Fy fan!



Såhär kan det se ut när man åker tåg.



De är inte snabba tågen. En gång körde en långtradare om oss. En lååååångtradare!



Och så plötsligt såg en massa kängurus överallt! Tyvärr var de väldigt svåra att fånga på bild, men jag såg nog minst 30 stycken under resan. Fantastiskt med dessa australienska rådjur!;)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Kommer du dyka nånting? Jag ska åka till Åre imorgon natt med Eve och ett gäng killar! :) Har köpt en snowboard och allt, så nu är jag redo!

2012-01-13 @ 19:40:16
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Njae, jag vet inte! Får se om det blir av när jag åker upp till guldkusten imorn. Där är mer strandliv och så:) Har ju mest huserat i städer och låååångt ute på landet:P

2012-01-15 @ 09:11:44
Postat av: mamma

Jag ser inga kängurur, men dom finns väl där!

2012-01-15 @ 10:29:23
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0