Nykterist? Javisst?

För någon vecka sedan drömde jag att mitt nyårslöfte skulle vara att bli nykterist för ett år. Visst spelar själva hälsorisken in en liten roll,men det är inte det som är huvudsaken. Det bästa med att sluta dricka alkohol vore att jag säkerligen skulle gå ner minst 5 kg på det året.

Visste du t.ex. att en stor stark innehåller lika mycket kalorier som en tårtbit?
På en vanlig utekväll får jag iaf lätt i mig 4-5 öl...

Jag menar,innan jag fyllde 18 så drack man inte lika mycket alkohol för att man inte kom ut på krogen o hemmafester vi vet alla hur ovanligt det är. Jag hade inte heller något jobb där en öl efter dagen nästan är standard. När jag ser på foton från den tiden så tänker jag alltid,fan vad smal jag var! Inga dubbelhakor eller kärlekshandtag på sidorna. Inte lika förstörd hy och rödglansiga ögon...Hehe neerå,men man ser en stor skillnad!

Jag tror faktiskt att jag ska försöka infria detta nyårslöfte. OM jag nu är jättesugen någon kväll så får jag bara ta ett glas vin. Det är lagom. Det blir man lite lullig på,men ingen baksmälla.

Tänk vilken lycka att vakna upp och slippa se sådana här bilder på sig själv på kameran........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0