Gubben hade inte alla hästar i stallet

Jag tror inte jag är ensam om att tycka att vissa osynliga regler i samhället borde alla veta om, oberoende på var man bor i vårt land. Som t.ex. att man står still på höger sida av rulltrappan och går på vänster sida av den.
En annan självklar "regel" är att om en buss från början är full och man tvingas sitta bredvid en främling så flyttar sig såklart den som sitter längst ut till ett helt tomt säte om det blir något ledigt i närheten. Vi svenskar sitter ju inte gärna i onödan och rör en främling.
Detta verkade inte gubben bredvid mig på bussen idag hajat ALLS!
En hel jävla timma satt han och tryckte sig nära mig trots att det efter 40 minuter fanns säkert fem lediga säten runt omkring oss. Helt otroligt alltså. Det värsta var att han lyckades lura mig ett antal gånger att han skulle gå av eftersom han tog tag i sätet framför sig och reste på sig då och då, höll på med väskan o såg allmänt "redo-att-gå-av-bussen". Men nej nej,ända till slutstationen satt han kvar och tryckte. 

Jävla äckelgubbe!
  

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0