Dagens sanning!

Min mycket kloka vän Natalie berättade idag för mig om en artikel som hon hade läst igår. Där stod det om detta eviga mysterium "Kvinnor är från Venus och män är från Mars".
Denna gång handlade det om hur kvinnor ska analysera allting så mycket i relationer och att man gärna hör av sig mycket till sin respektive. Typ vi tjejer ringer våra partners för att berätta minsta lilla sak som vi är med om, typ en gullig igelkott som går över vägen.
Killar däremot är mer praktiska av sig. De kanske älskar att umgås med sina tjejer,men det där med att höra av sig emellan gångerna man ses är inte lika viktigt för dem. De kanske hör av sig nån gång i veckan,men mestadels är det bara för att de har nåt viktigt och relevant att säga. Inte så mycket för att bara prata och uppdatera sig om vad som har hänt.
När det är såhär så börjar vi tjejer genast att analysera varför han inte hör av sig. Vad gör han eftersom han inte hör av sig? Vad har jag gjort eftersom han inte svarar? Vad ska jag göra nu? Om han inte hört av sig inom 6 timmar,kan jag höra av mig igen då? Ska jag ringa då eller smsa och be honom att ringa upp?

Jag och Nattis kom fram till att vi tycker det här stämmer väldigt bra för sorgligt nog så ställer vi oss själva dessa frågor då och då. Det är ju konstigt att det ska behöva vara såhär.
Tänk vad enkelt allt skulle vara om vi kvinnor kunde ta för oss lite mer genom att berätta vad vi tycker och tänker.
Tänk vad enkelt allt skulle vara om killar kunde förstå hur vi tjejer fungerar och visa lite mer känslor.
Tänk vad enkelt allt skulle vara om de två könen hade varit lite mer lika varandra. 


Vad tycker ni som läser detta? Tjejer,håller ni med mig och Nattis? Killar,tycker ni att beskrivningen stämmer in?

Kommentarer
Postat av: kille

Vi är inte så komplicerade gillar vi er hör vi av oss annars skiter v ii det

2008-12-14 @ 03:19:25
Postat av: Sami

lite så tror jag med att det är... generellt

2008-12-14 @ 09:52:13
Postat av: Tina

Kille - jo,det har jag insett nu när man mognat..:P Men när man väl är tillsammans liksom? Är det inte viktigt att höra av sig då också?



Sami - Om man drar alla över ett streck så är det kanske såhär iaf:)

2008-12-14 @ 10:31:10
URL: http://tequinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0