Älska din nästa såsom du själv vill bli älskad (eller hur var det nu?)

Jag står framför spegeln och tittar granskande på en tjej med för små trosor. Vad tror hon att hon är? En strl 36 fortfarande eller? Att hon inte inser att hon är mullig och behöver typ strl 42. Fy fan vad tragiskt! Äckligt att hon sitter och foffar i sig kött och ohyggligt fet beasås till lunch och ligger och jäser med sina muffinshandtag i solen hela dagen. Bikinin skär in i fettet och hon ser ut som en nätförpackad kassler. Herregud, gå till H&M Big is Beautiful och handla en bikini för guds skull! Börja träna, ät nyttigare och drick lite mindre öl så ska du se att du kommer i dina gamla 36-trosor igen.

Jag står framför spegeln och tittar granskande på mig själv med lite för små trosor. Äh, tänker jag. Jag är ju bara hemma och ska sola i trädgården. Dessutom är ju modellen på bikinin så att trosorna och trekantstoppen är så här små. Går ut på altanen och ber mamma smörja in mig på ryggen. Fyra små granskande blå ögon tittar på mig, men de säger inget högt.
- Får man verkligen sola en tatuering? undrar de två första ögonen medan de stirrar rakt på min mage.

Jag lägger mig i solen i fyra timmar och känner mig sedan snygg och brun. Magen är ganska platt för en gångs skull och jag tänker att det bara är min ballongmage som gör att jag känner mig tjock ibland.
Duschar och byter om. Två nya granskande ögon kommer och de säger högt:
- Du har blivit tjock! och tar ett tag runt min ena lilla bilring som klämts upp av den höga kjolen.
- Meh..säger en skakad och krossad jag.
- Ja,men du var ju smal förut säger ögonen högt och munnen samarbetar genom att ge mig ett litet flin.


Om man inte ens duger i hemmets lugna vrå för att man är för tjock,för blek, för arg, för sur eller har för håriga ben...
VART FAN DUGER MAN DÅ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Av det jag sett har du inget att skämmas för! Ha en skön sommar!

2009-06-27 @ 17:18:02
Postat av: Tina

Tack!

2009-06-28 @ 10:06:18
URL: http://tequinas.blogg.se/
Postat av: Simon Wåhlin

Det jag har sett av dig vittnar inte om något av det du skriver, även om jag aldrig fick nöjet att träffa dig i egen person. Hoppas du har det fint uppe i Hufvudstaden!

2009-07-01 @ 00:48:52
Postat av: Tina

Tack så mycket! Nää,egentligen är jag väldigt proportionelig som en vis man har sagt till mig:)

Det är bara fint här! Hur är det i Nybro?

2009-07-07 @ 16:53:19
URL: http://tequinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0