Jag är en brandman!

Ni vet hur det luktar när man öppnar en påse med barbequechips? Så luktar det om mina fingrar nu och innan jag duschade även om resten av kroppen. Men det på fingrarna går inte bort...De är fortfarande lite svarta av sot också. Varför jag luktar BBQ-chips och är svart om fingrarna?
Jag har varit på brandutbildning i dagarna tre såklart!:D

I måndags och tisdags hade vi teori mellan 8 och 12 och praktiska övningar mellan 13 och 16 ungefär...Vi fick bland annat pröva på detta med andningsmasker, sökteori i rökfyllda utrymmen och hur det är att gå in i varma utrymmen med full utrustning på sig. Vi fick även pröva på en massa olika brandsläckare.
Idag har vi haft praktik i princip hela dagen! Imorse pratade vi lite om brandfarliga vätskor och gaser och instruktören demonstrerade hur mycket det kan smälla med gasol:P Helt galet!
Sen gick vi ut och fortsatte titta på olika slags bomber och smällar som kan uppstå när man har med brandfarliga ämnen att göra. Efter lunchen så kom det slutgiltliga provet -->rökdyka i ett större utrymme för att hitta en docka och släcka en bilbrand. Det var häftigt!
Jag som tyckte det var svårt igår och fick andnöd efter 5 minuter klarade idag av att rökdyka i 17 minuter och inga problem efteråt. Jag är jävligt stolt över mig själv nu att jag klarade det!:)



Finns många fler tjusiga bilder på Facebook!


För övrigt måste jag nog gå ner till kiosken nu och köpa mig en påse BBQ-chips. Det går inte att ligga och lukta det utan att bli sugen. Det är ju trots allt lillördag, eller hur?



Kommentarer
Postat av: Joaquim

Haha, undra om inte jag åt av de där chipsen :P

2009-06-20 @ 23:49:23
URL: http://elasticitet.wordpress.com
Postat av: Tina

Det gjorde du säkerligen! Vill minnas att påsen inte var likadant vikt morgonen efter som när jag lämnade den...:P

2009-06-21 @ 16:40:12
URL: http://tequinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0