Var en god medborgare!

Och detta menar jag i två syften:

1. Bli medborgare i "landet" Östersjön och rädda vårt hav!
Östersjöns liv vilar på en knivsegg och det är dags att vi som bryr oss höjer våra röster och säger ifrån! Fiskarna kan inte säga ifrån när vi människor övergöder deras hemland på grund av utsläpp och det är alltför stora delar av Östersjöns botten som döda. Det är gratis och du gör dig inga åtaganden. Du visar bara att du rädd om framtiden.
De gör massor av reklam för detta på alla Sthlms radiokanaler just nu så jag blev chockad när jag såg att bara 185 stycken hade blivit medborgare än så länge. Det är inte okej!!
Gör din röst hörd här!

2. En annan enkel sak för att bli en god medborgare är byta startsida. Om du använder dig av godstart.se så skänker du pengar till en välgörenhetsorganisation varje gång du öppnar sidan (tänk hur många gånger du öppnar internet varje dag) och du väljer själv till vilken organisation du vill att pengarna ska skänkas! Eftersom jag är rädd om miljön så skänker jag till WWF:)
Du kan läsa mer om hur det funkar på deras hemsida, men en sak är säker.
Det är gratis och du gör en god gärning varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0