One or two reasons to celebrate!

Idag är det en riktigt lång dag på jobbet. I tretton timmar kommer jag ha jobbat när vi är klara varav 11 timmar som båten har åkt omkring. Men det har varit mysigt och extra roligt för Jonathan har åkt med hela dagen:)
För några timmar sedan så ringde det på hans telefon och det var ett väldigt bra samtal! Det var nån chef från Macoteket som han sökt jobb på som ringde och han sa att Jonathan hade fått jobb! Dessutom ett heltidsjobb vilket är helt fantastiskt eftersom han sökte ett jobb som extrasäljare i butikerna. Om provanställningen på sex månader går bra kommer han få fastanställning. Tror ni han är lycklig eller?:) Tror ni att jag är lycklig för hans skull?!:D
Igår var det dessutom exakt ett år sedan som vi mönstrade på Atlantic Cartier i Göteborg där vi träffades "på riktigt". Där vi insåg att vi var kära i varandra. Hur som helst, sen den dagen vi mönstrade på så har vi pratat med varandra varje dag. Varken han eller jag har haft daglig kontakt med någon annan under ett helt år (förutom familjemedlemmar) förut så det tycker vi är lite coolt:)
Så ikväll när vi lagt till vid Strömkajen så har vi minst två anledningar att fira med ett glas någonstans.
Jag har dessutom glädjen att nu kunna få berätta att min storasyster är gravid så om sju månader kommer jag vara moster Tina! Huuuuur kul och efterlängtat som helst!:D Undrar vad Mia mest kommer att få i julklapp...?
Jonathan har en MacBook Pro som han lämpligtvis tog med sig hit när han kom på besök. På den kan man ta jätteroliga bilder med kameran. Vi började normala och tog lite fina bilder, men spårade det ur mer och mer med effekter och grejer...Hahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0