Kaffeförvirring och Sydney Aquarium

Idag medan jag väntade på Jonathan var jag iväg och köpte mig en kaffe på ett närliggande café. Det var sjukt gott kan jag berätta, men jag har haft problem hittills med att göra mig förstådd vad det egentligen är för slags kaffe jag vill ha. För det går inte att bara säga; a coffee with milk,please! Neeeej nej nej nej,det är black och white hit och dit, hot or cold milk, small or large och alla dess latte, macchiato och espresso.
Så nu stod jag där och försökte mig på att säga; a black coffee with milk, please! för det gick bra på senaste stället (efter många om och men). Men nu blev det förvirrat igen och det slutade med att baristan lärde mig vad jag ska säga för att få en vanlig jävla kopp kaffe med mjölk. Det hela kändes ganska humoristiskt och jag är tacksam för att den glada indiern inte hade något emot att lära en förvirrad turist vad hon ska säga:)
Så i fortsättningen när jag ska beställa kaffe ska jag säga; a large long black coffee with hot milk, please! (fast jag ska nog börja ta kall mjölk istället.
Det tar så lång tid innan man kan dricka det annars:)
Innan vi gick in på aquariet så åt vi lunch precis i närheten...Jonathan beställde en hamburgare och jag en caesarsallad och hör o häpna, Jonathan blev avundsjuk på min sallad och ångrade sin beställning! Vilka framsteg va?:) (han har haft grönsaksfobi för er som undrar...)


Slut på kaffeproblemen. Igår var vi på Sydney Aquarium i Darling Harbour. På min ankomstdag fick jag en överraskning av Jonathan. Han hade köpt biljetter till lite olika aktiviteter och turistgrejer här som vi kan beta av när vi vill. Perfekt den här veckan när det är mulet och lite halvtaskigt väder! Några fick jag välja själv och några har han valt som han vet blir en utmaning för en hare som mig...Mer om det senare! :P
Aquariumet hade såklart massa fina fiskar, men också hajar, stingrockor, krabbor, pingviner och det lite mystiska havsdjuret dugongs. Här kommer ett bildregn!
Även fast det bara är en modell av den största vithajen människan fångat (7,4 meter) så bultade hjärtat lite extra. Hahaha, jag är ju rädd för vithajar i en svensk inomhuspool så när Jonathan bad mig stoppa in handen i hajens mun gav jag honom bara en arg blick och ett ”aldrig i livet!”


Massa söta små pingviner! När jag flög hit såg jag Poppers pingviner. De såg precis ut som dom här,tihii:)


En kungskrabba. Den var lika stor som den ser ut att vara.


Fina fisken!


Dugong! Man ville bara krama dem, så söta och tjocka:)



Haj!



Jäääättestort aquarium som man gick både runt, på, under och igenom:)



En legoval och en legotavla. Jag vet, sjukt coolt!



Hittar du Nemo och Doris?;)



Den här gigantiska statyn i LEGO stod i entrén. Vet inte varför det var massa legostatyer just nu, men de var coola och imponerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0