Lördagen

Well hello again!
Nu har jag löst problemet med wifin här på mitt hostel. Det visade sig att jag hade försökt koppla upp mig till fel nätverk. Men jag kopplade upp mig till det förut (tror jag åtminstone?) så det var därför jag var så förvirrad. Aja, skitsamma. Nu sitter jag här och kan ladda upp lite bilder från lördagen när vi var i Chinatown på Haymarket och sedan på Imax:)


Där fanns det en stooor frukt&grönt avdelning...



...blandat med en massa skräp, typ skal till telefoner. Dock ska jag erkänna att jag är lite sugen på ett skal, men de var för dyra. Och jag är sämst på att pruta som man ska göra där:)



Sen gick vi in på den här gatan och skulle äta lunch. Det var nog en väldigt turistig gata för vi blev inlurade på en restaurang som vi tyckte verkade vara jättebillig och bra. Men sen visade det sig att portionerna var väldigt små, riset kostade extra och det kom servitriser hela tiden och frågade om vi ville köpa extra små rätter som de visade på ett fat. Jobbigt som sagt var så vi går nog inte tillbaka dit även fast den lilla mat vi åt var god:P



Här sitter jag innan bion ,och är lagom jetlaggad och pigg dagen efter min ankomst. I bakgrunden anar man Darling Harbour som har massa restauranger och barer.
Ja, det var nog det hele från lördagen! På söndagen sov jag och Jonathan ända till klockan ett och skulle sedan åka till en strand. Tyvärr mulnade det på tidigare än vi hade tänkt oss så det blev en helt annorlunda utflykt än vi tänkt oss. Vi tog båten till Manly beach och gick sedan på en långpromenad bort till Freshwater beach där vi simmade i en havspool i full storm och lite regn. Ja, ni hör ju. Inte direkt vad jag tänkt mig när vi sa att det skulle bli en dag på stranden. Nästan tur att jag inte tog med mig kameran:)
Dock så var det väldigt vackert där så när det är sol o vi åker dit igen så ska jag fota en massa och visa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0