Oprahhuset! Eller hur var det nu igen...

Plötsligt rullar dagarna på i en raslig fart och jag hinner inte alls sitta och blogga! Just nu är det söndag kväll ,alltså slutet av första advent, och jag har firat den genom att ligga och lapa solen ,som behagade att visa sig efter att varit spårlöst borta i en vecka, på Bondi beach. Jag tror faktiskt jag har fått lite färg tom! Nu är det bara att fortsätta steka:)
Efter stranden var vi väldigt hungriga och var sugna på en ”söndagsstek”. Dessvärre var alla $10 steaks-erbjudanden som bortblåsta denna söndag så vi slog till på en som kostade 18 dollar med pepparsås och pommes. Det satt jävligt fint efter att ha levt på snabbmat, mackor och 95% av tiden kycklingkött sen jag kom hit.
Ja, det var nog den här dagen. Men i fredags var vi väldigt turistiga! Då gick vi nämligen på guidad tur i operahuset. Det tyckte jag var jättekul och intressant! Verkligen värt pengarna:)
Men innan turen, mat och ett glas rött på i operahuset med denna utsikten från bordet:)



Och såhär såg vi ut i fredags!



Operahuset är ju egentligen tre olika byggnader och här är vi i foajén i ett av husen. Bakom mig ser man Harbour Bridge, som också är en känd byggnad i Sydney.



Högt i tak!



Det andra huset i bakgrunden!



I maj var Oprah i Sydney och spelade in en show framför operahuset. Hon hade tydligen sagt sedan att det borde heta The Oprah house. Eftersom jag är ett stort fan av Oprah skulle jag inte ha något emot det ;)

Sjukt imponerande byggnad och att den dessutom är designad av en dansk gjorde att man som skandinav sträckte lite extra på ryggen under turen:) Sorgligt nog såg han aldrig huset när det var färdig pga en massa bråk. Trots att han hade 40 år på sig att återvända innan han dog för några år sedan. Tragiskt:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0