Gräsänkling...

Just nu är jag ensam hemma och lär vara det hela natten. Igår var jag också gräsänkling, men då fick jag ialla fall sovsällskap. Vad gör man då då? Igår satt jag och klippte och klistrade på min receptpärm eftersom jag hade varit så jäkla uttråkad hela dagen. Men idag har det varit mer rullning på dagen så jag har tittat på teve och surfat i soffan.Ser det som en lyx att få se Halv åtta hos mig och Bonde söker fru utan att någon klagar på att det är tråkigt:)
Annars har jag spelat innebandy idag igen. Det var ju två veckor sen sist och idag var det fler som slöt upp. Fyra i varje lag,tjohoo!:)
Efter det åkte nästan alla och åt en gemensam lunch på Enskede krog. Jävligt gott var det och en ganska billig peng också! Oturligt nog lyckades jag sätta mig mitt i solen och det blev himla varmt, men man får väl inte klaga på solvärmen såhär i oktober.
För att inte bara åka hem och tråka resten av dagen (som igår) så bestämde jag mig för att åka in till stan och kolla upp mina vaccinationer inför Australienresan. Det jag läst på nätet om att man inte måste vaccinera nåt speciellt innan stämde, men det blev ialla fall tillslut så att jag fyllde på en andra dos mot Hepatit A så nu är jag skyddad mot det i 30 år. Det kan ju 430:- vara värt:)
Inte en dag i stan utan lite shopping! Men inte så mycket för nöjes skull idag, utan mer nödvändigheter. Det blev två innebandyklubbor (med rosa blad:), skor som är lämpade för innebandy och andra innesporter, ansiktskräm och en ny mascara. Det var månadens shoppingbudget det!
Nä, sen har inte så mycket mer roligt skett idag vettni. Nu ligger jag och lyssnar på Dance top 100 best ever 2 på Spotify. Försöker hitta lite gamla godingar, men hittar mycket annan skit också som är skön att höra i bakgrunden. Kul!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0