Sweet-chili kyckling

God afton!
Efter allt bakande och stökande i köket så hann jag även städa upp lite i lägenheten och dra ett varv med dammsugaren. Eftersom vi har mörka golv så syns det ganska väl när damm och mina hårstrån ligger och skräpar:P Skönt att få bort det!
Till middag blidde de en kopia av Jonathans pappas goda sweet-chili kyckling geggamoja:) Mycket enkelt recept!
1 förp av Guldfågelns "rakt ner i pannan-kyckling" med sweet-chilimarinad
1 burk creme fraiche paprika&chili
0,5 burk vanlig creme fraiche
några coctailtomater
smör att steka i

Stek igenom kycklingen som bara är att slänga ner i pannan med smör. Halvera coctailtomaterna och låt steka med några minuter. Häll i creme fraiche. Låt puttra några minuter. Klart!
Jag åt den med blomkålsris (riv blomkål på grova sidan av rivjärnet, stek 3-5 min i mycket smör), smörstekta champinjoner, en halv avocado och lite paprika.
Jonathan åt pasta till. Båda är lika gott!
Nu sitter jag i mitt nystädade kök och lyssnar till diskmaskinens brummande och njuter av en god kopp te. Höstmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0