Philip Island

Under fredagskvällen ,när jag satt på spårvagnen ner till Kilda, fick jag ett oväntat sms. Det var från en av britterna som jag träffade den allra första kvällen jag kom till Melbourne. Han undrade om jag kom ihåg honom och om jag hade flyttat in till city än. (Hans kompis hade messat mig nån dag tidigare...) Och efter några sms fram och tillbaka så hade jag plötsligt fått en inbjudan att åka med honom, en bög från Skottland vid namn John, en skotsk tjej vid namn Louise (alla dessa tre träffade jag första kvällen i Kilda beach) och en halvt galen irländare (som jag inte visste om förrän nästa morgon) till Philip Island dagen därpå.
Det är ju helt sjukt för det var verkligen någonting jag ville göra, men valde att avstå från eftersom jag trodde det skulle bli för dyrt. Men nu hyrde vi en bil och drog iväg!
Efter en cirka 90 minuter lång galen bilfärd kom vi fram till Philip Island som är världskänt för sin pingvinparad som sker varje kväll på en strand. Det är alltså vilda pingviner som kommer upp ur havet varje kväll ,runt samma tidpunkt, men det fanns såklart mycket mer att göra!
Här har ni oss! Från vänster; irländaren Frank, skotska Louise, Liverpool/skotska Alan, skotska John och svenska jag:)



Vi började dagen i koalareservatet. Där såg vi vilda koalor sitta i träden, men även Wallaby’s på väldigt nära håll och en och annan pungråtta!



Sen åkte vi vidare till en farm där John prövade att mjölka en ko.



Jag tittade mest på de söta fåren, kycklingarna, hamstrarna och påfågeln!



Efter att ha gått omkring och tittat på en massa djur så började vi bli hungriga och törstiga. Vi drog in till ”huvudstaden” på ön där jag åt fish&chips med en öl till och Alan kissade ner sig själv. Inte riktigt, men det såg ut så och jag skrattade mer än vad jag gjort sen jag anlände till Australien:)



Efter en vända på Liqourland där vi köpte en kartong med öl så drog vi till den här stranden!



Där satt vi mest och slappade med en öl i handen och njöt...



...men vi hann också gräva ner Alan i sanden...



...spana ut över havet...



...bada...



...och lyssna till en massa bra musik som Frank kunde dansa till:)



Timmarna på stranden gick snabbt och plötsligt var det kväll och dags för pingviner! Så himla söta!!

Vi kom tillbaka till Melbourne runt midnatt, men tyckte inte att det var dags för den här fantastiska dagen att ta slut än. Så vi gick och drog några till öl och åt nattmat på Hungry Jack’s (som är Burger King härnere). Kom i säng runt 4.30 och tänkte att jag precis upplevt den bästa dagen i Australien hittills:)

Kommentarer
Postat av: mamma

härlig dag och kul att du träffar folk sådär att hänga med. åhhh vilka söta pingviner. undrar om det är dom det stod om för rätt länge sen som kommit lite fel och sen blivit kvar.



Kram mamma

2012-01-19 @ 22:11:51
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja, bögen hörde av sig en gång innan också men då var jag på Great ocean road och kunde inte följa med. Och jag är sååå glad att de frågade mig igen för jag hade så himla kul!:D

Pingvinerna var sååå söta, synd att man inte fick fota (jag smögfotade utan blixt, därav suddigheten) så man hade lite fler bilder på dem:(

2012-01-20 @ 10:14:04
Postat av: Mia

Åh, lyllos di!. Verkar som att du har jättekul. Bra att du vågade lämna Sydney och drog ut på egna äventyr!

2012-01-28 @ 13:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0